1 Aralık 2009 Salı

Nazan Öncel'den Ceylan'a Şarkı


Nazan Öncel, eylül ayında koyun otlatırken tüfek bombası mermisiyle can veren Ceylan Önkol için bir şarkı besteledi.

Pop müziğin önemli isimlerinden Nazan Öncel, geçtiğimiz eylül ayında Diyarbakır'ın Lice ilçesine bağlı Şenlik Köyü Hambaz mezrasında hayvan otlatırken boş arazideki bir tüfek bombası mermisinin patlaması sonucu hayatını kaybeden 12 yaşındaki Ceylan Önkol için şarkı kaleme aldı.

�BİLİRİM ANALARIN ACISI HAFİFLEMEZ AMA!�

Şarkının bestesini de tamamlayan sanatçı, �Biliyorum hiçbir söz o annenin acısını hafifletmeye yetmeyecektir ama beni Ceylan'a götüren duygularım oldu. Dünyanın böyle bir yer olmasından duyduğum üzüntüyü tarif edemesem de günahsız yere hayatını kaybeden çocuklarımızı kalbimde ağıtlarla yaşatmaya çalışıyorum� dedi.

Sanatçının etrafında olan bitene seyirci kalmaması gerektiğinin altını çizen Nazan Öncel, �Ceylan sadece bir örnek. Bir süre hatırlanıp unutulacak. İstedim ki Ceylanlar hiç unutulmasın, hatalardan acılardan dersler alınsın� diye konuştu.

İşte Öncel'in ağlatan sözleri:

Ceylan'a Ağıt

Bez bebekler yapacaktım

Kardeşimle oynayacaktım

Ölmeseydim şuracıkta

Okuryazar olacaktım

Ceylan gibi avladılar

Akşam eve dönemedim

Güzel günler görecektim

Göremedim göremedim

Annem hasta

Babam yasta

Vuruldum ben

Çocuk yaşta oy oy oy

Söyleyin o amcalara

Kıymasınlar Ceylan'lara (çocuklara)



Nerde benim çocukluğum

Daha şeker yiyecektim

Bir gün anne olacaktım

Ben de ninni söyleyecektim



Ceylan gibi avladılar

Akşam eve dönemedim

Güzel günler görecektim

Diyemedim diyemedim



Annem hasta

Babam yasta

Vuruldum ben

Çocuk yaşta oy oy oy

Dünya nasıl bir yer böyle

Bilemedim bilemedim



Söz ve beste: Nazan Öncel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder