1 Aralık 2009 Salı

Emrah'la Dünden Bugüne


25 yıl önce 'Acıların Çocuğu' ve 'Boynu Bükükler' gibi arabesk filmlere imza atan Emrah kendisini eleştirenlere yanıt verdi.

25 yıl önce 'Acıların Çocuğu' ve 'Boynu Bükükler' gibi arabesk filmlere imza atan Emrah: : Tabii ki aile dramı olacaktı. Beni eleştirenler çok farklı filmlere imza atmadılar. 80'li yıllarda Matrix'mi bekliyorlardı benden

- İlk albümün 'Ağam Ağam' nasıl doğdu?
O zamanlar sesim incecikti. Dinleyen bir daha dinlemek istiyordu. Girdim stüdyoya, 15 şarkı birden söyledim ve çıktım. Hemen 'Stüdyo Celal'de fotoğraf çekildi. Kocaman beyaz bir papyon, kırmızı bir gömlek vardı üzerimde. Masum bir gülümseme, kısacık saçlarımla tam bir çocuktum.

- O sırada ben memlekette ortaokula giden bir çocuktum. Ama senin kasetlerin elimize ulaşmaya başlamıştı.
O yıllarda ünlü oldum işte. 'Küçük Emrah' bir anda tüm Türkiye'de tanınmaya başladı. Albümüm yok sattı. Olayın tam olarak farkında değildim. Ne kadar sattı, ne kadar ünlüyüm? Bunlarla ilgilenmiyordum.

- Hızla yükselmeye başladın...
'Gülom' albümünü çıkardım. Daha sonra ilk filmim 'Zavallılar' için teklif aldım. Her şey çok hızlı gelişiyordu, sürekli çalışıyordum.

'KÖPRÜDEN GEÇMEK İSTİYORUM' DEDİM, KİMSE BENİ DİNLEMEDİ!
- Bir çocuk için yorucu değil miydi?
Olaya bir yetişkin gibi bakamıyordum. Tek derdim, Diyarbakır'da adını duyduğum Boğaz Köprüsü'nden bir kez olsun geçmekti. Çocuk olduğum için lafım dinlenmiyordu. O kadar işin gücün arasında 'Beni köprüye götürün' dediğimde herkes bana, 'Sonra götürürüz' diyordu.

- 'Zavallılar'da rol alırken neler hissettin?
Oya Aydoğan ve Berhan Şimşek ile birlikte oynadım. Hayatımda ilk kez kamera önündeydim ve çok heyecanlıydım. Ama yetenekliymişim ki hiç eğitimim ve deneyimim olmamasına rağmen çok tutulan bir film çektik. Oya Aydoğan ile aynı filmde rol alacağımı duyduğumda o gece uyudum mu uyumadım mı hatırlamıyorum. Film gişe rekoru kırdı. Daha sonra 'Boynu Bükükler' ve 'Acıların Çocuğu'nu çektik.

- Aynı zamanda albümlere devam ediyor muydun?
Evet. 'Yaralı' albümünü yapacağımız zaman ergenliğe adım attım. Sesim kalınlaşmaya başladı. Doktor, büyümemden ötürü olduğunu söyledi.

- Seni nasıl etkiledi?
Her şey bitiyor sandım. Stüdyoya girip çıkıyordum ama istediğim gibi olmuyordu. Sürekli ağlıyordum. İnce sesli çocuk yine Emrah'tı ama artık kalın sesli birine dönüştü. 'Yaralı' albümü ile 'Küçük Emrah' süreci bitti ve artık 'Emrah' oldum.

- Bir yandan da film çekiyorsun...
Filmlerim çok tutuluyordu ve sürekli yeni projelerde yer alıyordum. Çektiğim filmler konuları bazında bazen eleştiriliyor ama o yaşta bir çocuğa aşk filmi çekilemez. Tabii ki aile dramı olacaktı. Beni eleştirenler çok farklı filmlere imza atmadılar. 80'li yıllarda Matrix mi bekliyorlardı benden?

- O dönemde şarkıya film yapma modası vardı.
'Acıların Çocuğu' gibi şarkılarım çok tuttuğu için filmlerde de kullandık. Bu tip şarkıların kullanıldığı filmler patlama yaptı.

- Küçük bir çocuk olarak sürekli setlerde olmak psikolojini nasıl etkiledi?
Sıradan insanların zevk almadığı şeylerden zevk alıyorum. Sabahlara kadar film çekiyorduk ve bu yoğunluk benim hayatımdı. Ama hiçbir zaman 'Keşke çocukluğumu doya doya yaşasaydım' demedim.

Annem ve oğlumdan daha önemli kimse yok
- Çocukken yaşadığın yalnızlık duygusunu hala duyuyor musun?
Şu anda da yalnızım çünkü yalnızlık benim alışkanlığım oldu. Çocukluğum çok hızlı geliştiği için normal arkadaşlıklar edinemedim. Bu yüzden de kendi başıma idare etmeyi öğrendim. Erken yaşta üne kavuşan insanların birilerine güvenmesi çok zordur çünkü yanına hangi amaçla yaklaştığını bilemezsin. Ben de bunun sıkıntılarını yaşıyorum. Güvenmeye çalıştığım insanlar var ama sonrasında hayal kırıklıkları da yaşadım. Bu hayatta gerçekten güvendiğim bir Allah, bir de annemdir.

- Anne figürünün sende bu kadar önemli olmasının sebebi sürekli senin için savaşmış olması mı?
Her insan için anne çok önemlidir ama benim için yeri çok başka. Ben yalnızdım çünkü. Annem benim her şeyimdi. O olmasaydı benim 'Emrah' olarak var olmam imkansızdı. Benim için senelerce çalıştı. Temizlik görevlisi olarak çalıştı ve beni okuttu.

BİR FANUSTAYIM, ŞÖHRET İNSANI YALNIZLIĞA İTİYOR
- Çocukken kendine ayıramadığın zamanı şimdi ayırabiliyor musun?
Yaşım ilerledikçe daha hassas bir insan oldum. Çocukken kendimi savunmaktan üzülmeye fırsatım yoktu. Ama şimdi 40 yaşıma yaklaştıkça kimsenin önemsemediği laflara kırılabilen birine dönüştüm. Bu da yalnızlığımın etkisi sanırım. Bir fanusta yaşıyor gibiyim. Şöhret insanı yalnızlığa itiyor. Bir konsere çıkıyorum 10 bin kişiyle bir aradayım ama sahneden indiğimde yine yalnızım.

40 yasına geldim hala Kücük Emrah'ım
- 'Küçük Emrah' denmesinden hiç rahatsız oldun mu?
Olmadım çünkü her zaman genç kaldım. Yaşım neredeyse 40 oldu ama hala 'Küçük Emrah'ım. Her zaman genç kalıyorum bu sayede. İnsan her şeye başladığı zamanki lakabından rahatsız olabilir mi? Benim için o lakap çok önemli bir yeri teşkil ediyor. 1984 ile 1990 arasındaki serüvenimi anlatıyor.

'Baba' ile 'Diva' kadroya aldı
EMRAH, ergenlik dönemine geldiğinde birçok ünlü sanatçının alt kadrosunda yer alıyordu. Bülent Ersoy'dan Orhan Gencebay'a birçok dev isim 'Küçük Emrah'ı gazino kadrolarına dahil etmek için birbiriyle yarışıyordu.

Arabesk-pop harmanı
1990'LI yıllarda yeni trendleri takip etmesi gerektiğini fark eden Emrah köklü bir değişikliğe gitti. Arabeski popla harmanlayan Emrah 'Hey Taksi' şarkısına çektiği kliple 'risk alarak' kendini baştan yaratmıştı.

Manken Demet'le 'Sensiz Olmaz'
BİRÇOK film, dizi ve klipte rol alan Emrah, projelerinde yer alan çoğu ismin de üne kavuşmasını sağladı. O dönemde çok fazla tanınmayan Seren Serengil (Yasak Sokaklar) ve mankenlik yapan Demet Akalın (Sensiz Olmaz) bu isimlerden bazılarıydı.

2 milyon gişe yapan filme 'Nefes' verdi!
EMRAH 1994 yılında 13'üncü albümü 'Sevdim mi Tam Severim'i çıkardıktan sonra vatani görevini yapmak üzere askere gitti. Popçu, geçen ay vizyona giren ve gişede 2 milyonu deviren 'Nefes' filminde yer alan 'Götür Beni Gittiğin Yere' adlı şarkıyı askerlik görevini yerine getirirken yazdı. Filmin finalinde, askerlerin bir ağızdan söylediği şarkı, internette en çok dinlenenler arasına girdi. Youtube'da 330 bin kez tıklandı.

Akşam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder