3 Aralık 2009 Perşembe

CEMİL İPEKÇİ YİNE SERT KONUŞTU


BU KEZ ÖRTÜNME DAVASI

Evet, Nero sohbetlerime başladım. Bu sohbetlerin moda ile ilgili olanlarını köşe yazılarıma da taşıyacağım. Doubleshot Salı Nero Sohbetleri'nin kış sezonu ilk konuğu sevgili Cemil İpekçi idi. Konumuz 'olmayan modaydı' ama konuşma öyle keyifli gelişti ki, hayata yayıldı. Cemil İpekçi'ye moda anlayışı nedir diye sorulduğunda verdiği cevap netti, "Modayı 70'lerde bıraktım. Moda çok faşist, ben asla faşist değilim." İşte Cemil İpekçi'nin modaya dair düşünceleri:
- (Giyim anlayışı) Giyimde eskiden lezzet vardı, artık kalmadı. Modanın o kadar güzel zamanlarını yaşadım ki, modanın herkesin kendini ifade ettiği zamanı gördüm, bu zaman, o zamanlar gibi değil...
- (Kelimenin tam anlamı budur!) Muhafazakâr' olmak, olan güzellikleri iyilikleri 'muhafaza etmek' demektir. Muhafazakârlığı başlatan ilk semt de Nişantaşı'dır.
- (Maske suratlar) Nişantaşı'ndaki kadınlar zenci dudaklarıyla geziniyor! Zenci olmayan birinde zenci dudaklarını kim beğenir, sorarım. Estetiği de dozajında yapmalı. Maske takmış gibi olmamalı.
- Kadın tanrıça demektir! Kilolusu, kısası, uzunu fark etmez; onlar kendi kadınlıklarının farkında olsunlar yeter, üstlerine ne giyseler yakışır. Yeter ki hamurunda kadınlık olsun, bunun işlevini bilsinler.

BİR KIZI ÖPTÜM, O DA BAYILDI
- (En favori cümle) Giyinmek örtünmenin fantezisidir!
- (Ne kadar doğru) Erkekler kadınlar yüzünden değişti. Artık erkeğin kapısını açmasını, hesabını ödemesini isteyen kadın yok. Sonuç; erkekler mutlu, kadınlar mutsuz...
- (Ortak korkumuz) Zaman değişti, kadın ve erkek de değişti. 17 yaşındayken 16 yaşında bir kızı öpmüştüm ve kız bayılmıştı. Şimdi erkekler, öpmek nerede kalmış, ne yapsa kadını bayıltamıyor... Anılar ve sevgiler kalmadı, korkuyorum! (Ben de!)
- (En çok istediği) 'Homeless', yani sokakta yaşayan evsizlerden biri olmak istiyorum. Kozmetik ürünleri kullanmaktan yoruldum. Kendimizi korumak, sağlıklı olmak adına yaptıklarımızın aslında hiç de doğru olmadığını, malın mülkün önemli olmadığını görüyorum artık.
- (Yeni markası) En son açtığım dükkanın adı 'Paçavra'. Giyilen her şey artık paçavra da, ondan!
- (Müjde!) İnternet sitem kasımda açılıyor. İsteyen alışveriş yapabilecek, isteyen Mardin haberlerini okuyabilecek. Bu arada sorulan her soruya sitemden cevap vereceğim.
- Mardin'de kadınlara yönelik moda okulu açmıştım. Bu okul, dolu dizgin başarıya koşuyor. Çocukların okul sonrası sokaklara düşmemeleri için, Sosyal Eğitim Merkezi projesi geliştirdim. Çünkü Mardin'de yedi yaşında bir çocukla 70 yaşında bir çocuğun gözleri aynı bakıyor. Altı yaşında bir kadınla 60 yaşında bir kızın elleri aynı.
Aslında bunlar aklımda kalanlar; yoksa yaz yaz bitmez... Cemil İpekçi'yle Mardin sohbetleri için tekrar toplanmayı heyecanla bekliyorum.

1 yorum:

  1. Bu Mayo Clinic tarafından yapılan genel bir kamu duyurusudur ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
    mayocareclinic@gmail.com
    Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garantilidir.
    Lütfen daha fazla bilgi için bize bir e-posta mesajı gönderin.

    YanıtlaSil