1 Aralık 2009 Salı

Böbreğini satışa çıkardı


Yeşilçam’dan örneklerine sık rastlanan buruk öyküler zincirine bir halka daha eklendi… Bir zamanlar Yeşilçam’ın vamp kadınlarından biri olarak ünlenen Birsen Ayda, borçlarını ödeyebilmek için böbreğini satışa çıkardı.

1956 yılında Sevda Sahilleri adlı filmle sinemaya adım atan 1970′lerde de Malkoçoğlu, Battal Gazi gibi filmlerde dol alan Ayda borç batağında.

Ayda, Beyoğlu Ülker Sokak’ta tek odalı bir evde yaşadığını söyleyerek başına gelenleri şöyle anlattı: “Eşim Atınç 1992′de ölünce ben de Beyoğlu’nda bulunan dükkanımızın geliriyle geçinmeye başladım. Burası 50 metrekarelik bir işyeriydi. Onun geliriyle ayakta kalmaya çalışıyordum. Ta ki işletsinler diye iki gence kiralayana kadar. Cafe olarak işletilen yer için gençlere ‘Mesul Müdürlük Belgesi’ verdim. Ama bana tuzak kurdular. Ödenmeyen vergi borçları nedeniyle borç batağına sürüklendim. Bu borca kredi kartları da eklenince sorunlar çığ gibi büyüdü. Küçükparmakkapı Sokak’ta bulunan bu yer Milli Emlak’a aitti. Ruhsatı ve vergi levhası ise benim üzerime. Eşimden kalan son gelir kaynağımdı. İki genç cafe olarak işlettikleri bu yer için bana bedelini ödüyorlardı. Gençler vergi borçlarını aksatıp defterdarla anlaşarak 1983 yılından beri adıma kayıtlı olan bu yeri elimden aldılar. Sokağa atıldım. Hakkımı aramak için mahkemeye verdim ve savcılığa suç duyurusunda bulundum” diye konuştu.

63 yaşındaki Ayda, 150 bin liralık vergi borcunu ödemek için böbreğini satmaya karar verdiğini sözlerine ekledi.

Birsen Ayda bu konuda başına gelenleri de şöyle anlattı: ” Birkaç kez girişimde bulundum ama doktorlar isteğimi reddetti. Ne yapayım, başka çarem kalmadı. Sigara ve içki kullanmadım. Eğer ihtiyacı olan birileri çıkarsa böbreğimi satarak vergi borçlarımı kapatırım diye düşündüm. Ancak bana bu işlemin yasal olmadığı söylendi. Sonra organ mafyasının eline düşmekten korktum. Şimdi çaresizlik içindeyim. Ne yapacağımı bilemiyorum.”

İçinde bulunduğu durumdan bir çıkış yolu arayan Birsen Ayda “Türk sineması çok vefasız. Eşim Atınç’a ölmeden önce film çekmeyeceğime dair söz verdim. Bu yüzden sözümü çiğneyemem. Eski dostlarımız da birer birer aramızdan ayrıldı. Vefadan eser kalmadı. Vefanın adı bozacıda kaldı. Türk sinemasının eski yıldızları artık sefalet ve yoksulluk içinde. Gökyüzünden kayan yıldızlar gibiyiz” diye konuştu.

SEKSİ MARİA OLARAK ÜN KAZANDI

1 Ocak 1946’da dünyaya gelen Birsen Ayda’nın sinema kariyeri Seyfi Havaeri’nin yazıp yönettiği ‘Sevda Sahilleri’ ile başladı. Fatih’in Fedaisi (1966), Malkoçoğlu Kara Korsan (1968), Ayşecik ile Ömercik (1969), Ceheneme Dolmuş var gibi filmlerde rol aldı. Ayhan Işık, Cüneyt Arkın, Kartal Tibet ile aynı seti paylaştı. Tarkan Altın Madalyon’daki ‘kraliçe’ ve Battal Gazi Geliyor’daki ‘Maria’daki rolleriyle Yeşilçam’ın ‘vamp kadın’ları arasına girdi. Ayda, ‘Şarmaşık Gülleri’yle ünlenen, 60’lı yılların yakışıklı şarkıcısı Atınç ile evliydi.

Akşam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder